Ved Dyrlægevagten Randers er der aldrig to vagter, der er ens. Det er vidt forskellige hændelser, som vi bliver kontaktet om i forbindelse med enten akutte tilfælde eller situationer, hvor ejer kan være i tvivl om, hvorvidt en konsultation kan vente til egen dyrlæge har åbent.
Du er ALTID velkommen til at ringe for at få vores vurdering af, om du kan se tiden an eller om du bør komme til vagthavende dyrlæge. Alle dyrlæger tilknyttet vagten er erfarne dyrlæger, som kan rådgive dig.
Vi bliver ofte kontaktet i forbindelse med, at ejer oplever ændringer i adfærden (f.eks. uro, aggressivitet og sløvhed) eller når noget unormalt har stået på så længe, at ejer bliver nervøs (f.eks. diarré, opkast eller tegn på smerter/halthed). Det kan også være i forbindelse med bid, påkørsel eller tilskadekomst på anden vis. For eksempel brud, blødninger eller kramper. Eller på grund af høj feber, luftvejsproblemer eller problemer med en fødsel.
Eksempler på situationer, hvor det kan være nødvendigt at kontakte dyrlægevagten:
Der kan være mange andre tilfælde. I mange situationer vil det være op til dig som ejer at vurdere, hvorvidt det er nødvendigt at kontakte os eller om det kan vente til din egen dyrlæges åbningstid. Du er altid velkommen til at ringe til os og drøfte med os, hvorvidt situationen er så akut, at vi anbefaler et besøg ved dyrlægevagten. Det er gratis at ringe, og du har mulighed for at få et prisoverslag pr. telefon.
Alle oplysninger videreformidles til din egen dyrlæge – både når behandlingen er afsluttet og når efterbehandling hos egen dyrlæge er påkrævet.
Læs nogle cases med tidligere patienter fra dyrlægevagten.